مأیوس‌ شدن از رحمت الهی، گریز از سعادت است
یـــاس کبــــــــــــــــود
وبلاک شخصی جـــــــواد همتی
درباره وبلاگ


دستم بوی گل می داد مرا به حکم چیدن گل محکوم کردند نگفتند که شاید گلی کاشته باشم !!!
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:, :: 9:56 :: نويسنده : مدیر وب

حجت‌الاسلام جواد همتی، مدرس حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین‌دژ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: یأس و ناامیدی دو گونه نمایان می‌شود، یکی ناامیدی پسندیده و دیگری ناپسند و یأس پسندیده ناامید شدن از تمام مخلوقات و امیدوار بودن به لطف و رحمت خداوند توانا است، در حالی که یأس ناپسند ناامید شدن از رحمت خداوند است و کسی که ناامید از رحمت خدا باشد راه سعادت دنیوی و اخروی را برخود بسته است.

وی افزود: انسان باید تمام امیدش را متمرکز درگاه الهی کند و تمامی احتیاجاتش را به در خانه او ببرد و از هر چیزی که رنگ و بوی غیرخدایی دارد، دل کنده و ناامید شود.

حجت‌الاسلام همتی‌ با بیان اینکه همه هستی در اختیار خداوند است، اظهار کرد: انسان‌ها باید بدانند که هر چه در عالم هستی اتفاق می‌افتد و یا افراد بشر آرزوی رسیدن به آن را دارد فقط و فقط به دست توانای خداوند متعال است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خوف و رجا در دل انسان، ادامه داد: انسان باید از خداوند بترسد و نسبت به او در دل خود احساس خوف و هراس داشته باشد تا در نزد باری تعالی مبتلای کبر و غرور نشود و اعمال اندک نیک خود را بزرگ تصور نکند.

حجت‌الاسلام همتی‌ عنوان کرد: با استناد به آیات و روایات آمده می‌دانیم که شیطان با همه نافرمانی‌هایش ‌برابر خداوند متعال، باز به رحمت عام او که همه مخلوقاتش را دربرمی‌گیرد امیدوار است که این رحمت الهی روزی شامل حال او شود و مورد عفو و بخشش خداوند قرار گیرد.

وی با اشاره به تأثیر امید و رجا در زندگی انسان‌ها خاطر نشان کرد: امیدواری به انسان‌ها نیرو می‌بخشد و فرد خطاکار را به‌سمت پشیمانی و توبه از عمل اشتباه خود می‌کشد.

حجت‌الاسلام همتی با اساره به روایتی در مورد شخص رحمت الهی، افزود: تنها شخصی که نزد خداوند کافر بدون شرط محسوب می‌‌شود کسی است که در این دنیا از رحمت خداوند مأیوس و ناامید شود و فردی که از رحمت خدا ناامید است در قیامت با چهره‌ای سیاه و تیره محشور می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در مورد ناامیدی، گفت: بزرگترین بلا برای انسان این است که از رحمت خداوند ناامید شود، شخصی در این دنیا ناامید می‌شود که شناخت درستی از عظمت الهی نداشته باشد و از توان شناخت پروردگار و پی‌بردن به میزان مهربانی و گذشت خداوند محروم باشد.

مدرس حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین‌دژ با اشاره به آرامش بخش بودن امید و ایمان به خدا ادامه داد: طبق آیه صریح قرآن تنها راه آرام گرفتن قلب و روح انسان یاد خداوند و امید و ایمان داشتن به ذات مقدس او است و در طول تاریخ بشر انسان‌های بزرگی در جهان زندگی کرده‌اند که در آغاز کودکی از نعمت پدر محروم شدند اما امید و اتکالشان به خداوند از آن‌ها انسان‌های بزرگی ساخت.

 


نظرات شما عزیزان:

نازنین
ساعت9:25---1 آذر 1393
واقعا وبلاگ خوبی دار مدیر وب
ولی وبلاگ هایی شبیه وبلاگ منو تو باید یه جایی باشند که دیده بشند ، یه وبلاگ پیدا کردم خیلی بازدید داره که تبلیغ توش رایگانه ، تو هم باهاش تبادل لینک کن. خوبیش اینه اتوماتیکه

اینم آدرسه وبلاگه:
http://nazi-joon-jooni.loxblog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 734
بازدید ماه : 711
بازدید کل : 277513
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1